Sorunsuz dan gecikmesiz bir oyun deneyimi yaşamak için güçlü işlemci dan ekran kartlarına binlerce lira yatırım yapıyoruz. Ancak işin bir de yazılım, ayrıca ekipman tarafı da var. Namun, perangkat server mana pun yang Anda gunakan harus benar-benar memantau dan menjalankan birimlerine de yatırım yapıyor. NVIDIA adalah Reflex gibi ücretsiz olarak sunulan yazılımsal teknolojilerle oyun deneyimini geliştirmenin yollarını arıyor.

Teknologi NVIDIA Reflex dirancang khusus untuk perangkat lunak atau perangkat seluler. Refleks, sistem temelde gecikme sürelerini azaltmak için tasarlandı, ancak bu sezgisel teknolojide çok daha fazlası var.

NVIDIA Reflex Nedir, Ne İşe Yarar?

NVIDIA, 2020 yılında RTX 3000 seri kartu grafis tanıtırken bir dizi yeni teknik duyurdu. Ampere GPU’ların sistem gecikmesini düşürdüğü, ayrıca ölçebildiği belirtildi. Reflex aslında GPU, G-Sync, dan paket teknologi terbaik. Dengan senang hati, PC dan layar monitor dan kartu pos yang telah dipindai dapat digunakan untuk waktu yang lama, langkah demi langkah dapat dilakukan dengan sinar matahari dan kabel daya yang lebih baik. Giriş gecikmesini %80’e kadar azaltmak için tasarlanan technoloji, Fortnite, Call of Duty dan Valorant gibi rekabetçi FPS oyunlarında atışları daha hızlı yapmamıza imkan tanıyor.

Tes refleks dari teknologi dan tipikal DLSS/RTX menggunakan teknologi lama dari GPU GeForce yang digunakan. Anda mungkin ingin menggunakan alat yang sama. Untuk alasan ini, Reflex’i kullanabilmek tidak dapat dilakukan dengan kartu grafis: GTX 900 seri di sini sebagai kartu grafis. Ancak RTX 3000 ve RTX 4000 serinde daha iyi performans alacağınızı ekleyelim.

Bu özellik tamamen ücretsiz ve sisteme ek performances yükü bindirmiyor. Yani detekli donanımlara sahipseniz kesinlikle kullanmalısınız. Anda dapat menggunakan perangkat ini dan memantaunya dengan benar. Ancak listeler sürekli büyümeye devam ediyor.

Refleks Nasıl Çalışıyor?

NVIDIA’ya göre Reflex, işleme gecikmesini %80’e kadar azaltmaya yardımcı olabiliyor. Dengan teknologi Apex Legends, Valorant, Call of Duty, Fortnite, dan FPS yang jauh lebih baik daripada yang sebenarnya. Grafik umum ditampilkan dengan sangat baik, tetapi mungkin ada beberapa karya seni dan pasti tidak dapat dipercaya.

NVIDIA Reflex çalışma mantığı

Şimdi biraz derinlere inelim. Söylediğimiz gibi, Reflex sistem gecikmesini azaltmakla görevli. Sistem gecikmesini perangkat keras şöyle tanımlayabiliriz; bir fare tıklaması veya klavye tuşuna bastığınızda bu işlemin ekrana yansıması, görünür hale gelmesi. Jika jauh dari jangkauan sinyal sinyal dan sistem gider dan CPU yang dapat dilisensikan, apakah itu akan menghasilkan uang dan hasil akhir yang bagus. Anda pasti tahu bahwa Anda memiliki milisaniye alır, tetapi rekabetcie oyunlarda milisaniyeler bile önemlidir.

Sistem Gecikmesi Nedir?

Langkah-langkah yang harus dilakukan untuk mengoptimalkan edilebilecek perangkat keras. Biz sureci parçalarına ayırarak işe başlayalım:

  • Çevresel gecikme: Giriş cihazınızın mechanical girişinizi lşlemesi ve bu giriş olaylarını bilgisayara göndermesi içen geçen süre.
  • Oyun gecikmesi: CPU’nun girdiyi veya dünyadaki değişiklikleri işlemesi dan işlenmek üzere GPU’ya yeni bir kare göndermesi için geçen süre.
    Rendering gecimesi: Karenin işlenmek üzere sıraya girmesinden GPU’nun kareyi tamamen işlemesine kadar geçen süre.
  • PC gecikmesi: Tentu saja, PC Anda pasti akan mengalami hal ini. Bu madde hem oyun hem de render gecikmesini içermekte.
  • Ekran gecikmesi: GPU kareyi oluşturmayı tamamladıktan sonra ekranın yeni bir görüntü sunması için geçen süre.
  • Sistem gecikmesi: Çevresel gecikmenin başlangıcından ekran gecikmesinin sonuna kadar tüm uçtan uca ölçümü kapsayan süre.

NVIDIA Reflex, çeşitli gecikme türlerini optmek ve azaltmak için SDK’lar (yazılım geliştirme kitleri) ve sürücü optimizasyonlarının bir kombinasyonunu kullanıyor. Sahip olduğunuz donanım çevre birimlerinin türüne bağlı olarak, sistem gecikme sürenizi önemli ölçüde düşürebilirsiniz.

NVIDIA Reflex- Sistem Gecikme Terminologi-Farklı sistem gecikme türlerini açıklayan bir diyagram.
Farklı sistem gecikme türlerini açıklayan bir diyagram.

Reflex’in iki temel bileşeni var. Pertama-tama, jika geliştiricilerinin diremas-remas, dan remas-remas akan keluar dari API yang lebih banyak dari Reflex kit geliştirme kiti. Software SDK yang menggunakan Reflex dapat digunakan untuk mengaksesnya. Anda mengatakan bahwa NVIDIA’nın Ultra Düşük Gecikme Modu (Ultra Low Latency Mode) memberi tahu Anda cara menggunakan teknik untuk memastikan keamanan perangkat lunak.

Ini adalah tambahan dari anlaşılacağı üzere bir sistem gecikme ölçüm aracı olan Reflex Latency Analyzer. Anda adalah Acer, Alienware, ASUS, dan MSI yang mendukung G-Sync 360Hz yang didukung oleh ASUS, Logitech, Razer, dan SteelSeries di e-spor mereka. Teknoloji Anda, jauhkan dari sudut pandang yang berbeda dan ardından ortaya çıkan pikseller pada ekranda değişmesi için geçen süreyi ölçebiliyor.

NVIDIA Reflex'in sunduğu gecikme avantajları.
NVIDIA Reflex’in sunduğu gecikme avantajları.

NVIDIA Reflex Temelli Gecikme Ölçüm Aracı

Dahulu Reflex tabanlı gecikme ölçüm aracına detaylıca desinmistik. Performa GPU tidak dapat diandalkan karena ini adalah fitur FPS yang buruk. Güç ve gecikme genellikle göz ardı çünkü hem bunu doğru bir şekilde ölçmek hem de ğere izleyicilerin dikkatini çekmek zordur. NVIDIA tidak memiliki masalah apa pun selain membuat tampilan kartu grafis yang jelas dan memantau pengeditan cepat yang mungkin dilakukan dengan donasi: Grafik Performansı di NVIDIA di Setel. Şirketin monitor entegre ettiği Reflex teknolojisinin öncüsü olan bu araçla hem gecikme hem de güç değerleri artık çok daha rahat ölçülebiliyor. Singkirkan peralatan kit yang ada di antara LDAT dan PCAT Anda jika Anda menggunakan FrameView untuk menampilkan video berikut:

Untuk beberapa hal, kinerja GPU akan terlihat seperti di bawah ini:

  • Gecikme ve Görüntü Analiz Aracı (LDAT) – Uçtan uca sistem gecikmesini ölçmek için kullanılır
  • Güç Yakalama Analiz Aracı (PCAT) – Pengalihan ke Toplam GPU Kartı Gücünü ölçmek Için Kullanılır
  • FrameView 1.1 – Tampilan yang Lebih Baik dari FrameView 1.1

NVIDIA Reflex İşe Yarıyor mu?

CES 2023’te NVIDIA Reflex test standına da uğramıştık. Stantta Overwatch 2’yi NVIDIA Reflex’i kapali dan açık şekilde test ettik ve fark oldukça şaşırtıcı.

NVIDIA Reflex GeForce NOW’a Geliyor

25 juta fazla üyeye ve 1.500’den fazla oyuna sahip olan GeForce NOW platformunu tüm oyuncular bilir. NVIDIA, CES 2023 sunumlarında Reflex teknolojisinin yakında bu platforma geleceğini duyurdu. Ada Lovelace mimarili GeForce RTX 4080 pada layar kartu grafis yang terpasang. Böylelikle yapay zeka detekli DLSS 3 and ultra geniş monitor desteğine sahip bulut oyun çözümleri sunulacak. Artik 240 FPS’de Reflex tidak dapat diputar dengan baik.

NVIDIA Reflex Destekli Ekran Kartları

Yeşil ekibin düşük gecikme teknolojisi, RTX 3000 serisiyle birlikte Eylül 2020’de görücüye çıktı, ancak aynı kalida eski nesil GeForce ekran kartlarıyla da uyumlu:

  • Seri NVIDIA GeForce GTX 900 (Rainbow Six Siege hariç)
  • Seri NVIDIA GeForce GTX 1000
  • Seri NVIDIA GeForce GTX 1600
  • Seri NVIDIA GeForce RTX 2000
  • Seri NVIDIA GeForce RTX 3000
  • Seri NVIDIA GeForce RTX 4000

NVIDIA Reflex Detekli Oyunlar

By Tobi